بدنسازی(چای خوردن)

تایم چای خوردن

شما باید، در حال حاضر خوب بدانید که خرابی و دگرگونی هورمون کورتیزول می تواند فیزیک بدن شما را خراب کند. شما باید بدانید که آن می تواند با تزریق تستوسترون در سلول های ماهیچه ای مقابله کند، بعلاوه مانع تولید تستوسترون می شود بوسیله سلولهای لیدیگز در بیضه ها. همچنین کورتیزول می تواند تجزیه پروتئین عضلات را برای استفاده آمینو اسیدها افزایش دهد، که آن هم تبدیل به گلوکز شده برای سوخت بدن.

خوشبختانه، چند مکمل قوی وجود دارد که می توانند سطح کورتیزول را متوقف کنند. آنها شامل نیکلوئیدها(واکنش دهنده های هسته ای)،phosphatidylserine و بر طبق تحقیقات جدید آمینو اسیدهای شاخه ای زنجیره ای، ولی، یک مقدار از بدنسازها خبر دارند که نوشیدن چای، راه ساده تری برای شکست اثرات کورتیزول است.

بررسی

تحقیقات انجام شده بر روی سلامت 75 مرد برای مصرف هر یک از 4 فنجان چای سیاه(یک نوشیدنی که اجزای فعال چای سیاه را دارد، اما برای چشیدن و بوئیدن آماده شده است) ویک ماده بی اثر(یک نوشیدنی کافئین دار که مزه داده شده که بطور یکنواخت با مواد دیگر مخلوط شده و اما شامل اجزای فعال چای نمی باشد)در روز برای 6 هفته به آنها داده شد. هر دو گروه به مبارزه طلبیده شدند و در طی فعالیت های شدید استرس زا، کورتیزول آنها، فشار خون، پلاکتهای خونی و نرخ افزایش استرس آنها اندازه گیری شد.

نتیجه:

این فعالیت افزایش قابل توجهی در فشار خون، ضربان قلب، و میزان استرس درونی در هر گروه ایجاد کرد. 50 دقیقه بعد از تمام شده یک فعالیت، سطح کورتیزول در فردی که چای نوشیده بود 47% افت داشت. در حالیکه در گروه دوم تنها27% کاهش داشت. تحقیقات نشان داد که مصرف چای معمولی در از بین بردن استرس بسیار مؤثر است.این امر برای بدنسازان سخت کوش بسیار مهم است. چون بالا بردن وزنه یک استرس محسوب می شود که همین امر باعث بالا رفتن سطح کورتیزول می شود.

اگر شما یک بدنسازی هستید که بصورت منظم چای می نوشید(حدود 4 لیوان در روز)، می توانید انتظار داشته باشید بعداز تمام شدن کارتون سطح کورتیزول پائینی داشته باشید. به این معنی است که اثر منفی کمتری بر روی سطح تستوسترون بعداز تمرین دارد، و از اینرو شما یک محیط آنابولیک بیشتری را فراهم خواهید کرد که به ماهیچه ها، اجازه رشد بیشتری می دهد.

منبع:flexonline.com

مترجم:مرتضی احمدی

ممنون می شوم که از نظرات شما خوانندگان محترم بهره مندشوم

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 21 مرداد 1389    | توسط: مرتضی احمدی    | طبقه بندی: تغذیه،     | نظرات()