بدنسازی(ال کارنیتین)



کارنیتینتون را بشناسید!

وقتی که بحث از این مکمل می شود شما چند خصیصه را باید در نظر بگیرید. شک نکنید که شما آنها را در فروشگاه های سلامت می بینید actyl-L-carnitine وL-carnitine اما عقیده ای مبنی بر اینکه این دو با یکدیگر متفاوتند وجود نداشت... تا الان که ...

اول ازهمه اینکه کارنیتین نوعی از آمینو اسید است که بوسیله بدن ترکیب شده، اما با آمینو اسیدهایی که بدن برای ساخت پروتئین استفاده می کند، سازگاری ندارد. در عوض، کارنیتین یک نقش اساسی در بدن بازی می کند که یکی از مهمترین آنها انتقال چربی ها در میتوکندریای سلولها می باشد. در اینجا چربی ها تبدیل به انرژی می شوند که سلولهای قلب، مغز و ماهیچه ها می توانند استفاده کنند. به این دلیل کارنیتین می تواند بر روی این سه سیستم اثر گذار باشد.

شکل کارنیتین تولید شده در بدن بصورت L-carnitine است و هچنین بدانید که Lشکل نیز می باشد. این تنها شکلی است که بدن می شناسد و از آن می تواند استفاده کند. کارخانه های تولید کننده مکمل L-carnitine از ال-کارنیتینی که بدن تولید می کند تقلید کرده اند. بدن نیز مقداری actyl-L-carnitine تولید می کند. که با اضافه کردن مقداری اسید به گروه L-carnitine این کار را انجام می دهد. اضافه کردن استیک اسید به کارنیتین اجازه می دهد که در میتوکندریای سلول بهتر وارد شود.

بررسی نشان داده که L-carnitine می تواند بر روی افزایش توانایی های بدن برای استفاده از چربی های تأثیر گذار باشد. تحقیقات روی actyl-L-carnitine نشان داده که دارای فوایدی می باشد از جمله افزایش عملکردهای ادراکی و حتی در تولید تستوسترون مؤثر می باشد.

اگر چه فواید actyl-L-carnitine آشکار است، هنوز بحث بر سر اینکه آیا " لازم است که ما این شکل از کارنیتین رو بخوریم؟ چرا که تفاوت کمی با ال- کارنیتین دارد".

 

آنهایی که مطرح می کنند که این شکل از کارنتین تفاوتی با ال- کارنیتین ندارد می گویند که وقتیactyl-L-carnitine در داخل شکم می باشد گروه استیک اسید در سلولهای روده شکسته می شوند و سپس مقدار خاصی L-carnitine آزاد بعدا به استیک اسید اضافه می شود. آنهایی که می گویند از این شکل کارنیتین استفاده کنید عقیده دارند که چون این شکل از کارنیتین مورد آزمایش قرار گرفته، پس این شکل از کارنیتین خود نوعی مکمل برای خوردن نیزهست. بررسی ها نشان داده که اضافه کردن استیک اسید بسیار مهم است چرا که در تولید actylcholine که یک انتقال دهنده عصبی مهم رفتارهای مغزی(روحی روانی فکری هوشی) و عملکردهای عضلانی را افزایش می دهد.

بدنسازی(ال کارنیتین)

توصیه می کنیم که شما مکملی را تهیه کنید که به کار شما بیاید و بتوانید به آرزوی خود برسید. اگر شما در حال چربی سوزی هستید، سعی کنید روزانه 2 یا 4 گرم از L-carnitine در دو یا سه وعده تقسیم کنیدو بخورید. اگر بنظر آمد که برای شما مؤثر نیست، یا اینکه می خواهید افزایش کارایی مغزی و تستوسترون داشته باشید و در مصرف مکمل خود صرفه جویی نموده و هزینه بیشتری صرف این کار کنید، سعی کنید روزانه 2 یا 4 گرم actyl-L-carnitine بخورید.

منبع:flexonline.com

مترجم:مرتضی احمدی

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 4 شهریور 1389    | توسط: مرتضی احمدی    | طبقه بندی: تغذیه،     | نظرات()