بدنسازی(جلوبازو)



رونی کلمن فاتح 8 دوره مستر المپیا در مورد به آتش کشیدن عضلات جلوبازو صحبت می کند.

 

همینطور که مابرای جشن 45 سالگی مستر المپیا در 24،25 سپتامبر آماده می شویم، بیایید چک کنیم مردی رو که در پانزدهمین رقابتش در مستر المپیا، هشتمین برد خودش رو بدست آورد. امسال سومین سالگرد آخرین حضور او در مستر المپیا و پنجمین سالگرد آخرین بردش در مستر المپیا و اینکه هنوزسلطنت طولانیش سایه ای طویل بر سر همگان افکنده است، نشان داده خواهد شد. در گسترش کلی تماشاگران بدنسازی، رونی کلمن یک سلطان بود. یکی از دلایلش، عضلات جلو بازویش بود. رونی به ما می گوید که چطور بازوهایش را با تمرین منحصر بفرد و بهره بردن از تمرینهای روتین ساخته است و اینکه چه کاری انجام داده که توانسته هرفصل(مجسمه)ساندو را از آن خود کند.

 

رونی در مورد بازو صحبت می کند

 

*من بازوهایم را 2 بار در هفته تمرین می دهم و هر کدام با دیگری متفاوت است، اما همیشه بر روی سه حرکت اساسی که هر کدام سه ست هستند، تمرکز می کنم.

 

*برنامه ای که در اینجا ست یک نمونه از برنامه های تمرینی است، و تمرین بعدی که من انتخاب می کنم سه حرکت متفاوت می باشد، مانند  جلوبازو دمبل یا هالتر، جلوبازو چکشی، جلوبازو تمرکزی.

 

*سنگین ترین وزنه را انتخاب کنید. من سعی می کنم سنگین ترین وزنه رو انتخاب کنم، اما همیشه طوری انتخاب می کنم که بتوانم حداقل 10 تکرار را اجرا کنم.

 

*به حرکت جلوبازو به روش 21 تکراری علاقه دارم. حرکتیست طاقت فرسا، از اینرو من دوست دارم این حرکت را بعنوان اولین حرکتم اجرا کنم. این حرکت به من یک پمپ عضلانی خوبی برای شروع می دهد.

برنامه تمرین جلوبازو رونی کلمن

حرکت

ست

تکرار

جلوبازو با میله خم EZ

3

21

جلوبازو ایستاده دمبل

3

10

جلوبازو دمبل روی میز شیبدار(لاری)

3

10

 

مترجم: مرتضی احمدی


نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 18 شهریور 1389    | توسط: مرتضی احمدی    | طبقه بندی: تمرین،     | نظرات()